Utslepp til vatn og grunn
Aktivitetar ved lufthamnene skal ikkje medføre ny grunnforureining eller redusert tilstand i vassmiljøet. Dette inneber eit kontinuerleg arbeid med å overvake og redusere utslepp av avisingskjemikaliar. Bruk av avisingskjemikaliar er heilt nødvendig for å redusere is og snø på fly og rullebane, slik at forholda er i samsvar med tryggleiksreglane. Avrenning og spreiing av avisingskjemikaliar frå lufthamnens område kan påverke naturens toleeven og nedbrytingsevne, då både fly- og baneavisingskjemikaliar krev oksygen ved biologisk nedbryting. Forbruket av avisingskjemikaliar ved lufthamnene blir overvaka fortløpande. Ved lufthamner med høgt forbruk og sårbare resipientar blir det vurdert avbøtande tiltak. Døme på slike tiltak er endring i brøytemønster, auka bruk av strøsand, bortkøyring av snø frå snødeponi og meir bruk av mekanisk arbeid. Mengdene avisingskjemikaliar som blir nytta per år varierer med vêr- og temperaturforhold, samt totalt antal flyavgangar. Alle Avinors lufthamner har gyldige utsleppsløyve i samsvar med forureiningslova. Desse regulerer bruken av kjemikaliar og stiller krav til beredskap ved akuttutslipp, samt til miljørisikovurderingar. Avinors utsleppsløyve er tilgjengelige på https://www.norskeutslipp.no/ under Landbasert industri – Flyplass. I fleire av lufthamnenes utsleppsløyve blir det stilt krav til omfattande undersøkingar av resipientforholda som skal sikre at krava i vassforskriften/EUs vassrammedirektiv blir tilfredsstilte. Rapportar frå gjennomførte undersøkingar finst her Avinor jobbar for at belastningen på miljø rundt lufthamnene er så låg som mogleg. Dette skal oppnåast gjennom systematisk arbeid, gode vedlikehaldsrutinar og beredskapssystem.