
Underveistenesta
Avinor leverer flygekontrollteneste for norsk luftrom og store delar av Nord-Atlanteren. Tenesta vert levert av om lag 350 medarbeidarar ved Avinors kontrollrom i Stavanger, Røyken og Bodø.
Avinor leverer flygekontrollteneste for norsk luftrom og store delar av Nord-Atlanteren. Tenesta vert levert av om lag 350 medarbeidarar ved Avinors kontrollrom i Stavanger, Røyken og Bodø.
Tenesta blir utført av AFIS-fullmektigar både i tårn lokalisert på regionale lufthamner, og frå Avinor sitt Remote Towers Centre i Bodø, der tenesta blir fjernstyrt.
Avinor Flysikring leverer flygekontroll-, informasjons- og alarmteneste ved 18 kontrolltårn. Kundane er Avinors eigne lufthamner, Forsvaret og private lufthamner.
Framtidas teknologi på norske flyplassar
Avinor gjennomfører ei rekkje tiltak for å modernisere og effektivisere verksemda og for å leggje til rette for framleis vekst i luftfarten.
Les meir herICAO er FNs luftfartsorganisasjon og er luftfarten sitt øvste organ, der Noreg er medlem. Organisasjonen har eit regionalt kontor i Paris (EUR/NAT) som handterer saker i Nord-Atlanteren (NAT). Sidan Noreg har ansvaret for lufttrafikktjenesta i Bodø Oceanic FIR og delar av NAT, er Avinor Flysikring forplikta til å samarbeide.
Møta i NAT er viktige for rammevilkåra for tenesta i Bodø Oceanic FIR. Avinor Flysikring bistår Luftfartstilsynet med ATM-fagleg kompetanse i fora som diskuterer operative problemstillingar og framtidige teknologival i NAT-regionen.
Dei nordiske landa har eit eige ICAO-kontor i Montreal (NOR-ICAO), som ved fleire høve har hatt tilsette frå Avinor Flysikring i leiarstillingar i fireårsperiodar (sist 2020-2024).
Eurocontrol er ein mellomstatleg pan-europeisk organisasjon for luftfartstryggleik med 41 medlemsland både i og utanfor EU. Dette er ein sivil-militær ATM-fagleg organisasjon som mellom anna samarbeider med EU på fleire område. Flysikring er forplikta til å delta i fleire arenaer som nasjonal tenesteleverandør ved at Noreg som stat har eit forpliktande medlemskap i Eurocontrol.
Du kan følgje Eurocontrol på X.
Network Manager har ansvaret for drift og utvikling av det felles-europeiske ATM-nettverket med mellom anna sentralisert styring av den europeiske lufttrafikken. Funksjonen er vedteken av EU-kommisjonen og tildelt Eurocontrol, men er elles ikkje ein del av Eurocontrols øvrige oppgåver.
NEFAB er ei statleg forplikting til å vere ein del av den nord-europeiske luftromsblokka North European Airspace Block (NEFAB) saman med Finland, Estland og Latvia. Avinor Flysikring er forplikta ved at Noreg har forplikta seg til å mellom anna samarbeide gjennom eventuell samanslåing og effektivisering av flysikringstenestene på tvers av landegrensene i NEFAB.
CANSO er ein global interesseorganisasjon for flysikring med medlemmar frå 85 prosent av verdas leverandørar. Avinor Flysikring er aktivt engasjert gjennom CANSOs europeiske kontor i Brussel, som arbeider med lobbyverksemd og påverknad overfor EU-organisasjonar, noko som er viktig for Avinor som ein liten einskap utanfor EU. CANSO fungerer òg som ein arena for koordinering, informasjonsdeling og benchmarking blant medlemmane, samt har etablert eit forum for europeiske flysikringsdirektørar (EC3).
Dei siste åra har fokuset vore på endringar i Single European Sky-regelverket (SES) og krav som påverkar rammevilkåra for europeiske tenesteleverandørar, inkludert kostnadseffektivisering, sentralisering og modernisering/digitalisering av flysikringstenesta via ATM Masterplan.
Flysikring deltek aktivt i strategiske diskusjonar i EC3, samt på viktige område som RP4, SES2+ og andre regulatoriske forhold som kan påverke selskapet. I dei neste to åra vil flysikring òg ha leiarfunksjonen i CANSO Strategy and Policy Group.
Avinor Flysikring er medlem av iTEC, ein av tre tenesteleverandør-alliansar i Europa som utviklar felles løysingar for reguleringskrav og deler utviklingskostnader. iTEC er delt inn i tre systemgrupper basert på dei opphavlege medlemene. Avinor Flysikring høyrer til «NATS System Group» saman med Nav Canada (medlem frå våren 2024), samt tyske (DFS), nederlandske (LVNL), polske (PANSA) og litauiske (ORO NAVIGATIA) flysikringsleverandørar. ENAIRE (Spania) er den einaste leverandøren i sin gruppe, med Indra som systemleverandør.
Alliansen er forretningsbasert utan reguleringsforpliktingar, noko som gir Avinor moglegheit til kostnadsdeling på krevjande ATM-utviklingsaktivitetar og tilgong til viktig kompetanse. Gjennom FAS-programmet (Framtidas ATM System) skal Avinor implementere den nyaste versjonen av iTEC-systemet, som inneber eit stort teknologisk løft.
Deltakinga i iTEC er viktig for å oppfylle krava i Single European Sky (SES) og ATM Masterplan, fordele risiko og auke kompetansen samt tilgong til teknisk komplekse system. Avinors engasjement i iTEC inkluderer tre fulltidsstillingar og ekspertar innan teknisk og ATM-fagleg nivå, samt leiing i ulike beslutningsorgan.
Borealis er eit samarbeid mellom ni tenesteytarar i Nord-Europa: Storbritannia, Irland, Island, Noreg, Danmark, Sverige, Finland, Latvia og Estland. Føremålet er å bidra til å nå ytelsesmåla i Single European Sky (SES). Borealis søkjer effektiviseringsmoglegheiter lik dei i NEFAB, men med eit større geografisk område.
Nyleg har Borealis hatt utfordringar med å finne samarbeidsområde, og Irland har varsla at dei ønskjer å trekkje seg ut. I løpet av sommaren blei det arbeidd med nye strategiske område som alliansen skal prioritere, i staden for å leggje ned samarbeidet. Dei prioriterte områda er Common Workforce Criteria, Common Service Provision Principles ATM/UTM, og Common Reduced Regulatory Constraints.
Norsk Flyplassinformasjon
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2023 med revisjonsberetning | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2022 med revisjonsberetning | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2021 med revisjonsberetning | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2020 med revisjonsberetning | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2019 med revisjonsberetning | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2018 | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2017 | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2016 | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2015 | |
Avinor Flysikring AS Årsrapport 2014 |