Klimarisko
I Noreg er det venta at klimaendringane vil resultere i eit varmare, villare og våtare klima, men med store regionale og lokale variasjonar. Ekstreme vêrhendingar og naturkatastrofar vil inntreffe oftare. Klarer ein ikkje å tilpasse infrastrukturen kan det gi materielle og økonomiske konsekvensar og ha betydning for punktlegheit og regularitet.
Sidan 2001 har Avinor, Vegdirektoratet, Kystverket og Jernbanedirektoratet vurdert klimaendringane sin påverknad på transportinfrastrukturen i Noreg gjennom arbeidet med Nasjonal transportplan (NTP). I tillegg har Avinor utført eigne risiko- og sårbarheitsanalyser samt ei rekkje tiltak på eigen infrastruktur. Avinor jobbar òg med klimatilpasning gjennom ICAO, Eurocontrol og bransjeorganisasjonen Airport Council International (ACI).
Her er klimatilpassingsanalysen for Avinor frå 2022:
Det er stadig større forventningar og krav frå både finansmarknaden og andre interessentar om at selskap skal ha eit bevisst forhold til klimarisiko, både fysisk risiko og overgangsrisiko. Avinor jobbar med ei klimarisikoanalyse i samsvar med metodikken utarbeidd av Task Force on Carbon Related Financial Disclosure (TCFD).