Energi
Scope 2 omfattar indirekte klimagassutslepp frå innkjøpt energi, som straum og fjernvarme.
Avinor har som mål å redusere energiforbruket til drift av eksisterande bygg og anlegg med 10 % innan utgangen av 2028, samanlikna med 2023-nivå.
Dette målet gjeld energibruk som er korrigert for temperatur, ekskluderer lading av køyretøy og vidarefakturert straum, og inkluderer eigenprodusert energi. Ved større endringar i areal eller målestruktur, vil avvik forklarast i energirapporteringa.
Det er estimert at målet vil innebere kostnadsbesparingar på ~19 MNOK årleg ved 10 % reduksjon i Avinors eige energiforbruk, og bidra positivt i det vedtekne klimamålet (4-7 % av utsleppsreduksjonane).
Energioptimalisering
Avinor har starta eit energioptimaliseringsprosjekt for å redusere energiforbruk og kostnader gjennom lønnsame tiltak på tvers av heile organisasjonen.Prosjektet blir organisert i fire arbeidsstraumar:
- Investering og drift: Identifisering, analyse og iverksetjing av energitiltak som krev investeringar og driftsmessige forbetringar.
- Systemoptimalisering: Forbetring av SD-anlegg og energioppfølgingssystem (EOS).
- Måling og betaling: Arbeid med måling, fakturering og brukarbetaling for energiforbruk.
- Teknologi og innovasjon: Utvikling av smartare energistyring gjennom ny teknologi.
På Svalbard utviklar Avinor ei ny energiløysing som vil redusere klimagassutsleppa betydeleg – men som også krev store investeringar i infrastruktur og teknologi. Kraftvarmeanlegget vil produsere både elektrisitet og varme ved bruk av flytande biogass (LBG). Anlegget får ein kapasitet på 195 kW elektrisk kraft og 780 kW varme. Det skal monterast hausten 2025, med prøvedrift same året og full drift frå 2026. Tiltaket er viktig for å redusere Avinors klimagassutslepp på kort sikt, og er venta å kutte utslepp med rundt 2 500 tonn CO₂e samanlikna med 2022.
Avinor har allereie etablert solcelleanlegg ved Svalbard, Stavanger og Kristiansand lufthamn. Neste steg er ein solcellepark på Fagernes lufthamn, Leirin. Parken skal byggjast på rullebanens gråareal – eit allereie nedbygd og regulert område – og vil ikkje medføre ytterlegare naturinngrep. Solcelleparken vil bidra med ny kraftproduksjon som støttar lokal næringsutvikling, og etablerast innanfor lufthamnens gjerde.